• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Har jag samma handläggare hela processen? Jag har ett excellark så visserligen kan det diffa upp till 10% med tanke på att ränta och dylikt kan uppkomma + att skulder säljs vidare men tycker mig ha en ganska klar bild när skulderna uppstått, hur mycket dom är på och till vem!

Om jag skulle bli beviljad skuldsanering så kommer 90% av totala skuldbördan vara 2 år och äldre, 24 månader + dvs.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Alltså med dessa nya förbehållsbelopp och med kostnad för hyra + pendling + medicin så kommer jag ha ett par tusenlappar "upp" för att löneutmätnings ens kan komma på tal eftersom vi har en inkomst i familjen.

Sambon har förvisso ett par tusenlappar också men tror inte det är tillräckligt ändå för att "slå i taket".

Får arbetsgivaren ändå reda på det även om det inte finns något att utmäta?

Arbetsgivaren får reda på det ändå, har ett beslut på en hos oss, har inte kunnat mäta ut en krona på honom under flera år, då beloppet han får behålla är mer än vad han tjänar…
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Har jag samma handläggare hela processen? Jag har ett excellark så visserligen kan det diffa upp till 10% med tanke på att ränta och dylikt kan uppkomma + att skulder säljs vidare men tycker mig ha en ganska klar bild när skulderna uppstått, hur mycket dom är på och till vem!

Om jag skulle bli beviljad skuldsanering så kommer 90% av totala skuldbördan vara 2 år och äldre, 24 månader + dvs.
Vi hade samma handläggare hela processen. Men sett här att det ibland byts handläggare.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
"När du har gått igenom förslaget ska du kontakta mig per telefon så snart som möjligt"

Får alla de instruktionerna?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
"När du har gått igenom förslaget ska du kontakta mig per telefon så snart som möjligt"

Får alla de instruktionerna?

Har du ansökt om skuldsanering och fått det av KFM eller?
Vad är det för förslag?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Nu börjar som sagt alla ärenden hagla in till KFM.

Både pågående och beslutade med utslag.

Det jag inte fattar riktigt är dock följande. Jag har ett föreläggande ifrån Lowell Sverige AB som driver in åt American Express - den 19november 2022 har KFM fått in en ansökan från Lowell Sverige AB om att JAG ska betala eller göra något. Det står "Vi bearbetar ansökan"

Alla andra förelägganden har jag kunnat skriva under men denna börjar för fasiken ticka på mot en månad utan att jag kan signera, vad är det som har hänt varför är det så?

Sen har jag en fråga angående Partner Inkasso, där har jag agerat och skrivit på fullmakt. Det står "agera innan 1 december" den har fortfarande inte genererat i utslag. Varför?
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Zolva Nplco S.À R.L.

Agera senast den 26 november 2022

Inte fastställd denna heller. Märkligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp